Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday 8 August 2014

'Tikar' terbangku, cik BET~~~

Assalamualaikum kawan2.. alhamdulilllah, sejak akhir2 ni hujan selalu turun kat shah alam ni, sejukkkk sikit berbanding dengan bulan Ramadhan haritu.. mana tak nye, sebulan tu rasanya sekali dua je kot hujan turun, itu pun hujan main-main orang cakap.. hee.. ok la, letak tepi kejap isu hujan ni, nak tanya kawan2 sihat? apa??? kurang sihat?? perut meragam?? aduhaiii, ni mesti penangan pegi open house banyak sangat ni, macam2 yang dah ditelan kan.. xpe2, gunalah ENO!! berkesan untuk melegakan ketidakhadaman akibat terlebih makan!! (*iklan ENO pulak dah.. wakakaka..) "ENO tu ape??" Ada kawan2 yang lum pernah try ENO? meh sini cik SM nak tunjukkan.. heee..
-ini namanya ENO halia, paling bessstttt, tapi angin kuar banyak skit la... atas bawah sume kuar.. wakakaka... :D-


Ok la, suuuudahhh cukup cukup sudaahhh~~ haaa tudia, karokkzz sat.. wakakaka.. :D kembali ke tajuk entry kita ye.. "Ape cite tikar terbang pulak ni SM? Cite P.Ramlee pulak ke??" Ehhh, tidaaakk.. bukan P.Ramlee, bukan bujang lapok ke sume bukan.. Entry kali ni nak story pasal si comel kiut miut kat umah ni, cik BET.. "Cik BET tu apakaaahhh??" Cik BET tu niiiiiiiii...........................................~

pppfffttttttt.. :D 

inilah 'tikar' terbang yang aku maksudkan tu.. nak ke sini nak ke sana, cik BET la jadi tunggangan kami.. cehwaahhh.. sejarahnye si comel ni dlu, mak beli untuk kami anak beranak (mak, kakak dan aku) belajar bawa kereta.. rasanya masa aku sekolah rendah lagi kot, cik BET dah jadi ahli keluarga kami.. belajar punyer belajar, kakak dapat lesen, aku pun dapat lesen.. mak? hmmmm disebabkan takut kena marah dengan abah masa belajar memandu, langsung dia xjadi nak belajar lepas sekali try.. wakakakaka.. xpe2, mak xleh drive, anaknya yang kiut sekiut cik BET ni leh jadi drivernye.. heee.. (*aduuhhhh perassaaannn abiisss!!! :D)

masa kakak belajar kat UNISEL dan UTM dulu, cik BET kena tinggal kat rumah, jadinya aku la yang lenjan hari2 bawa pegi sekolah,, wakakakakaka.. over kan pegi sekolah nek kete? :D korang yang still sekolah tu jangan ikut perangai cik SM ni tau, bahaya!!! huhuhu.. dan, bila dia dah bekerja, cik BET jadilah milik kakak aku.. dialah yang jaga dan repair kalau ada pape kerosakan.. dia ni rupa je kiut, tapi dh tua meehhhh.. kena selalu masuk bengkel, lepas itu elok, ini pulak yang rosak.. itulah cik BET dulu.. huhu.. banyak juga belanja tiap bulan untuk repair dia jeeee.. sampai pernah terfikir nak let go.. sampailah satu hari ni, cik BET terlibat dlm satu kemalangan.. sape buat? aku yang buat.. wakakakaka.. :D

kemalangan tu bukan la besar pun, body ok tapi enjin yang rosak teruk sampai xleh nak jalan.. "Camne leh eksiden ni???" hmm, malas nak tulis lebih la, aku gtau ni je eh.. aku tertido time drive.. "whhaaatttt??" yeesss!! aku tertido sebab penat dan panas sangat cuaca aritu.. waktu tu cik BET xde aircond lagi, so berpanas la aku dan mak dalam keadaan jalan yang jamm pulak tu.. tapi, kelakar kan? hahaha.. ape2 pun, alhamdulillah pemandu cedera ringan, dan penumpang tidak tercedera.. syukurrr.. tapi kenderaan, masuk ICU.. heee.. sory cik BET.. :(

'after effect' kemalangan tu, cik BET ditukarkan enjinnye kepada enjin baru (*xde la baru sangat, cuma enjin dari kereta lain yang lebih elok kondisinye..) sebab memang dah xdapat nk diselamatkan.. masa ni, cik BET dah dalam jagaan aku since kakak pregnant, dia xguna dah kereta tu.. performance dengan enjin baru? hmm not bad.. alhamdulillah, better than before.. xde la selalu masuk bengkel lagi.. heee.. itulah orang cakap, dalam setiap ujian tu ada hikmahnye, betul, memang betul!! :) dannn sekarang, cik BET masih dalam jagaan aku, itulah kereta ke kelas, itulah kereta ke shopping, itulah kereta ke jalan2.. wakakakaka.. selepas dh bberapa tahun jaga dia, dialah jadi CINTA HATI PENGARANG JANTUNG aku.. heeeee.. over x? :p 

insyaAllah, aku akan terus jaga cik BET, niat nak berkereta baru pun dah lama terpadam.. so, don worry ye my cik BET, nanti kite mekap cantik2 dan repair bagi power k.. :)

ok la, cukup2 la duk story pasal kereta kan, korang pun penat membaca.. wakakaka.. ok la, tutup entry ni, insyaAllah, kita jumpa di entry akan datang k.. sebelum berpisah, tataplah gambo cik BET ni k.. heeeeee.. daaaaa, assalamualaikum.. :)

 -putih suci murni cik BET dalam gambar ni.. dalam gambar ni la... :D-


-my CINTA HATI PENGARANG JANTUNG.. <3 -





#prayforpalestine #prayforgaza #supportgaza

No comments:

Post a Comment