Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 7 August 2014

New FRIENDSSSS

Uit2.. Assalamualaikum sume.. sihatkah kalian?? kalau sihat alhamdulillah.. aku? sihat sgt3, nek bape kilo dah sejak Syawal ni.. haha.. haaaaa, cerite entry lepas tu xabis lagi kan? jom2 sambung sini pulak... heee.. mesti korang bosaaaannnn je baca entry aku ni kan? tapi, eehhhh!! ada ke org yang baca??? wakakakaka.. :p :p :p xkisah la joyah, ada orang baca ke, xde orang baca ke, aku nk tulis juga.. hahahaha.. 

'New FRIENDSSSS' tajuk entry kali ni, agak2 sapa la eh kwan2 baru aku tu?? of qiooss la kwan2 degree aku.. dak sebilik, dak sekelas, dak se'kos', dak se'subjek', dak se'fac', dak se'u' daaannnnn macam2 'se' lagi.. heee.. maaf la, merepek meraban pulak aku malam2 ni.. dari utara selatan timur barat, sumeee ada dalam kelas aku.. satu Malaysia la wehhh.. hahaha.. 



Part 3, mula2 masuk degree agak cuak juga sebenarnye.. xde geng satu, xpernah explore UiTM Shah Alam ni satu, kos yang aku amik ni pasal ape pun aku xtau.. (*teruknyeee minah ni.. hentam keromo pilih kos.. wakakaka..).. yela, budak tercicir la katakan, sayang sangat Lendu, org dah grade dia xgrade2 lagi.. wakakaka.. Part 3 ni la aku try nk bergaul dengan orang disekeliling.. yela, sejak sem 6 diploma dulu, aku dah terbiasa dengan hidup sorang2, pegi mne2 pun xharapkan ada orang teman sebab Melaka tu memang aku dah familiar sgt.. tapi UiTM Shah Alam ni masih baru untuk aku, jadi memang xde pilihan kan? yang bagusnya, yang xpernah rapat jadi akrab, yang xprnah tegur jadi kamcing!! itulah kuasa mulut macam makcik2.. wakakakaka.. :D 

Part 4, again, perasaan yang aku rasa masa sem 6 diploma dulu, datang balik.. perasaan ditinggalkan, dipulaukan tu satu demi satu menikam hati aku ni.. "Apa kes ni tikam2 hati pulak ni syafiqah oi???" Satu sem aku ada kawan2 masa aku diploma dulu ngn aku.. walaupun kos len, tapi selalu terserempak kat cafe, kat fac dan aku memang selalu juga tido umah sewa dorang.. Especially syira, dia lah tempat aku nak menumpang bahu kalau tengah sedih, xpayah nak terangkan apa2 pun dia tau aku tengah sedih.. tapi sem baru ni, dorang pindah seremban.. dan ada juga kawan2 len yang pindah jasin.. hmmm sedih gile la nak kabo ni, asyik kene tinggal je aku ni kan? haha.. sadiss!! tapi pape pun belajar kena teruskan juga.. xpe, kwan2 diploma dah xde, tapi kawan2 degree pulak sentiasa ada dengan aku.. syukur alhamdulillah.. ^_^








Dan sekarang, menunggu nak masuk sem 5.. pejam celik pejam celik, sekejap je rasanya dah setahun lebih aku masuk degree ni.. sem depan bermula la cabaran sebenar sebagai pelajar degree iaitu FINAL YEAR PROJECT (FYP).. oohhhh tiiddaaaaakkkkk, masih belum cukup sedia untuk tu, tapi pape pun kena persiapkan diri mulai sekarang!! ye, sekarang!! huhuhu.. (*sembang rancak beria je makcik ni, tapi bila cuti sem ni memangla malehh bebenor nak wat research yang berkaitan ngn projek ni.. wakakaka..) 

Semoga perjalanan kami pelajar2 degree ni berjalan lancar dan dipermudahkan segalanya.. "Hadirnya pelangi selepas turunnya hujan", semoga 'hujan' dugaan yang bakal ditempuh ni akan memberikan kami 'pelangi' yang indah di masa akan datang.. insyaAllah, amiinn..~ kawan2 sume, fighting!!!!! (^_^) (^_^)

ok la.. dah puas dah jari2 comel aku ni menari rancak atas keyboard ni.. until next entry, Assalamualaikum.. <3


#prayforpalestine #prayforgaza #supportgaza


No comments:

Post a Comment