Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 7 August 2014

Lonngggggg time no seeeee~~

Assalamualaikum w.b.t.. Apa khabar sumenye? Waaaahhhhhh, dah lama betul tak usik langsung blog ni, lebih setahun!! heee.. maaflah uoollzz, sejak bergelar pelajar degree ni susah betul nak cari masa lapang untuk berblogging.. hee.. ooppssss, lupe pulak.. rasanya aku lum update lagi cerite selepas tamat diploma kan? haaaa, meh sini cheq nak story skit.. hee.. 

Alhamdulillah, lepas habiskan diploma di UiTM Lendu dulu, aku kerja sementara kat syarikat guaman atauuuuu a.k.a lawyer firm kat seksyen 9 shah alam.. Seriusly pengalaman yang sangat berharga sebab kat sini la aku belajar macam mana nak berdepan dengan orang.. yela, ada yang marah2 bila loan ditolak bank, ada yang mengamuk2 sebab bank lambat proses pembelian aset dorang dan sebagainya.. 

Sebagai pekerja pun, kita memang selalu berdepan dengan stress dek kerja yang terlalu banyaaakkkk, sampai berpuluh fail atas meja yang nak disiapkan mana xstressnye mak ngah oiiii~ (*tapi aku pekerja junior xde la sampai berpuluh, akak2 senior la fail bukan berpuluh lagi, beratus dah kat keliling meja dorang tu.. heee..)



Walaupun stress, tapi inilah kerja yang bagi aku rasa satu kepuasan bila dokumen yang kita sediakan tu dapat approval dari pihak bank.. peeeeeerrghhhh, dia punya puas, memang puas habis tau!! yela, susah kot nak sediakan dokumen yang perfect se'perfect'nya, pihak bank ni cerewet taaauuuu!! haha.. ok la, dalam seronok2 bekerja tetiba dapat berita yang aku ditawarkan untuk sambung degree di UiTM Shah Alam, Ijazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat, Kejuruteraan Sistem Pintar.. (*waaoowwwww, bapak la panjang name kos orang ni.. wakakakaka.. :D).. Alhamdulillah, rezeki.. tapi xtipu la, memang perasaan masa tu 50:50 juga nak sambung study atau nak teruskan kerja.. hmmm..

taaappiiiiiii, kan dah janji nak jadi hebat macam kawan2 yang dah sambung awal satu sem dari aku tu, sooooo pejam celik pejam celik, taraaaaaaaa, aku dah jadi pelajar UiTM Shah Alam sekarang!!! (*yang struggle dengan parking dan bilik kuliah.. -,-'').. inilah kawasan dalam fakulti kami, FSKM Shah Alam.. hee..



Alhamdulillah, tapi besar juga cabaran bila dah sambung study ni.. yela, student 'u' mana yang belajar benda senang kan? haha.. harapnya, pilihan aku untuk amik kos ni adalah pilihan yang tepat.. seronok tu seronok tapi tengok la nama dia, macam mana korang pening baca nama kos tu, aku pun pening juga belajar ni.. haha.. tapi, insyaAllah, lecturer2, kawan2, senior2, mak abah ada untuk support.. heee.. yeaaayy, SM fightinggg!!!!! ^_^

*panjang bonar pulak jari ni menaip, lepas gian kot dah lama xberblogging.. haha.. to be continued in the next entry k.. heeee.. :)



#prayforpalestine #prayforgaza #supportgaza

No comments:

Post a Comment