Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 14 August 2014

Resullltttt~~~

Alhamdulillah,
Alhamdulilllah,
Alhamdulillah, ya Allah!!


"14/8/2014, tarikh yang sangat mendebarkan bagi pelajar2 sarjana muda UiTM di seluruh Malaysia.. "Awatnya ehhh??" Jom story2~~ hee.."


Assalamualaikum sume.. sihat? apa dia??? pening? menggelabah kecuakkan xabis lagi?? aihh, jangan la begitu.. result dah selamat dikeluarkan dah daaannnn apa pun keputusan yang kita terima, kena lah redha ok!! hee.. Result aku? hmm alhamdulillah syukur semua subjek lulus, itu yang penting.. Target tercapai ataupun x? Ada yang tercapai dan ada yang lari sikit dari target.. pointer alhamdulillah, walaupun xdapat dekan tapi hampir2 mencapai target.. Syukur, syukur.. :)

Perasaan masa tengok result tu, hmmm xde perasaan.. wakakakaka.. :D :D :D Alkisahnya, sebenarnya semalam pukul 11.30 malam tu memang dah beraaattt sangat mata ni.. terkebil-kebil aku depan tv tu nk menunggu masuk kul 12.. pejam tercelik, pejam tercelik, alih2 memang pejam sungguh la.. hahahaha.. dalam kul 4 pagi tu, ttibe mak kejutkan.. mungkin agaknya lampu cerah kat luar dengan bunyi tv lagi, tu yang mak terjaga tu.. huhu.. dalam keadaan mamai seribu tu, seret kaki juga pegi buka laptop.. fuhhhh nasib baik la aku letak mood 'sleep' je kat dia, so cepat la on.. kalau nak tunggu dia on macam biasa, rasanya aku leh sambung tertido atas meja pulak kot... wakakakaka.. :D dh on, dh buka email sume, dh tengok result, "hmm ok alhamdulillah.." terus tutup laptop, seret lagi kaki pegi bilik, tido.. eerrrrr, xde perasaan kan? hahaha.. :p

pagi hari ni, 14/8/14, bangun2 je trus cari laptop.. buka balik result yang aku dah save semalam.. masa tu la baru perasaan kecewa skit, campur sedih sikit, campur gembira sikit, dan perasaan bersyukur tu datang bersilih ganti.. kenapa kecewa, sedih? Sebenarnya target dari semester 3 lagi, aku nak dekan.. aku nak dekan.. sem 3 xdapat, tapi memang dah dijangka sebab ada beberapa subjek 'killer' masa tu.. sem 4 pulak, aku target dan usaha untuk dapat dekan, tapi still xdapat, xde rezeki untuk aku.. sebenarnya, secara jujurnya aku ingatkan aku dapat lepas pointer 3.50 untuk exam sem 4 ni.. jadinya mungkin disebabkan harapan yang menggunung, bila sedar ianya xtercapai sakit pulak rasa bila terjatuh ni.. huhu.. "Tula mak dah cakap, jangan letak harapan tu tinggi2 sangat, biasa2 saja supaya xla sakit bila xtercapai.." hmm..

TAAAPPPIIIIII, aku tetap bersyukur sebab xde yang perlu di'repeat'.. syukur alhamdulillah.. dannnnn yang paling penting, aku bersyukur juga sebab pointer semester ni naik sikit berbanding semester 3 dulu.. semakin hampir dengan impian nak grade dengan Sarjana Muda Kelas Pertama, insyaAllah.. permudahkanlah ya Allah.. perkenankanlah ya Rabb.. :)

semestinya, xkan berjaya dapat result macam ni kalau sorang2 kan? hee.. thanks a lot para pensyarah sume, senior2, kawan2 dan semstinya my lovely mom, Puan Zubaidah Haron dan my lovely dad, En. Munir Ismail.. terima kasih di atas doa dan sokongan kalian.. my classmates, CS2434B, seribu kali terima kasih sebab korang dah banyak ajar aku yang lambat pickup dalam kelas ni.. heeee.. tahniaaaahhhhh kawan2 yang dekan!!!  tahniah, tahniah, tahniah!! (*dominos jangan lupa, sorang satu kali belanja naaa.. wakakakaka.. :D) tapi, apasal ayat aku macam orang terima award pulak ni?? wakakakakaka.. :D hentam saja la labuuuu..~ :D

kawan2 di seremban dan jasin, tahniah jugaaaa!! yang dapat result kurang memuaskan tu, jangan down2 ye.. insyaAllah sem depan kita usaha sama2 bagi up tinggi sikit pointer tu.. heee.. i promise you, i will work harder and study smarter next sem.. insyaAllah, dengan izin Allah.. :)

*Alhamdulillah.. ku bersyukur dengan kurniaanMu ya Allah.. :')

Akhir kata sebelum tutup entry kali ni, dengan berbekalkan cgpa yang sekarang berjaya aku kumpulkan insyaAllah aku akan usaha yang terbaik untuk kejar Sarjana Muda Kelas Pertama tu.. mak, abah, iqah janji iqah akan usaha sungguh2 demi mak abah.. iqah janji.. :')

and, to YOU, my bestfriend: 
Tahniah di atas result ko.. jatuh sikit sem ni xpe, next sem naikkan balik k.. sama macam aku, kita sama2 kejar 1st class tu ye.. tinggal lagi 1 sem, tapi aku yakin ko leh punyer.. ko pulak, kan? hee.. btw thanks.. dari jauh ko bagi aku semangat untuk belajar.. rasanya aku dh pernah cakap cmni  kat ko kan? haha.. thanks alot kawan!! so, gud luck!!! gud luck studies, gud luck fyp, gud luck dalam kehidupan and gud luck untuk semuanyaaa.. aku xtau ko baca ke xlagi blog aku ni, tapi hopefully ko baca la k.. :D
*p/s: yeeaaayyyy sem ni aku menangggg!! ingat tau kena bagi hadiah tu.. hahaha.. :D

Until next entry, Assalamualaikum.. 
:: mood--> happy!! ^_^





#prayforpalestine #prayforgaza #supportgaza








No comments:

Post a Comment