Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday 7 December 2012

semesta baru, suasana baru, kawan baru dan... SEMANGAT BARUUU!!! :)

Assalamualaikum w.b.t sume!!!! waahhhh, semangat2!! hahaha.. ok la, soalan pertama dan soalan wajib setiap kali aku mmbuka entry baru, ape khabar kwan2?? sihat kah? bahagiakah?? hehe.. harap2 sumenya sihat, berbahagia bersama family, kawan2, teman2.. insyaAllah.. aku?? hmm jangan ditanya sih.. hehe.. xde la, alhamdulillah dikurmiakan ksihatan yang brpanjangan, smoga trus sihat.. amin.. :)

ok la, tajuk entry kali ni "semester baru, suasana baru, kawan baru dan... SEMANGAT BARUUU!!! :)".. so officially keberadaan aku skarang ni adalah di MELAKA BANDAR BERSEJARAH!! bukan di shah alam lg ye.. hehe.. tarikh 2/12/12 yang lepas, merupakan hari aku meninggalkan rumahku syurgaku tuk sambung semester di melaka ni.. perasaan ketika itu?? sedih, xbrsemangat, lemau je.. yela, mana xlemaunye, kwan2 seperjuangan aku yang dlunya mmg berkepit je skrg dah xde dah.. masing2 dah melangkah ke dunia yang baru, dunia yang lebih mncabar daripada diploma ni.. cuma rezeki aku lmbat skit dari dorg.. insyaAllah aku percaya satu ari nnti msti aku pun akan jadi macam dorang, masa menentukan segalanya kan? hehe.. 

how's my days without them?? hmm cuba korang bayangkan diri korang di tempat aku.. korang rapat sgt ngn kwan2 sekelas, sebilik.. pergi mana2 msti ada dorang, wat ape2 pun msti dengan dorang.. bayangkan tetibe satu ari tu korang terpaksa melalui hari2 yang sama tapi tanpa kehadiran dorang.. korang sorang2, pergi mana2 pun xde yang teman, wat ape2 pun sume sorang je.. hmm seriusly mungkin still xdpt sama ape yang aku rasa dgn ape yang korang bayangkan.. hehe.. sje je nk suh korang berangan2 skit an.. hahaha.. :D

btw, ari2 ku tanpa kawan2 seriusly sunyi sgt.. rse macam lmbatnya la masa tu berlalu.. masa hari pertama sampai melaka, lalu bndar alor gajah, ya Allah Dia saja la yang tau perasaan aku masa tu... btul2 rasa nak nangis, tapi aku cakap ngn diri aku, "kuat syafiqah, kuatt!!! ko bleh hdup tanpa dorang, ko kne kuat sayang!! tahan airmata tu, tahan hati tu.. semua ada hikmahnya, ingat janji Allah.. astaughfirullah halazzim, astaughfirullah hallazzim~.." begitula aku trus beristighfar byk2 spanjag perjalann tu supaya Allah kuatkan hati aku.. syukur, aku xnangis masa mak abah antar dpn umh sewa.. :) 

kemas2 barang, rindunya ngn syira, yan, mira, tyra, faezah, ira, shasha, ekyn.. kalau dorang ada dgn aku, msti kemas brang gelak2, story mory xabis2 smpai nk tdo pun story lgi.. haha.. teringat knangan tu mmbuatkan aku xterdaya dah nk menahan mutiara jernih ni dari mengalir.. aku biarkan je dia mengalir bebas di pipi, mngalirlah airmata, harap inilah kali terakhir kau mengalir disebabkan ini.. :'( akhirnya aku trtdo sambil mngangis tringtkn kawan2.. esok bermulalah kelas aku tuk sem baru ni, dan aku sedar ini barulah permulaannya.. banyak lagi cabaran aku kne tempuh di masa hadapan, aku xleh terus terikat ngn bayang2 kenangan bersama mereka2 yang dah xde kat sisi aku lagi skrg ni.. aku kne kuat!! itu matlamat aku.. 

kelas pertama, semangat punya pasal, bukn men awal aku kuar umh.. klas kul 2.30, kul 12 aku dah kuar.. hahaha.. sengalkan?? :p ada plan sbnrnya, nk tgk jadual, pastikan btul2 tempat masa sume.. then nk survey kerja.. tapi xsgka lak skjap je rupanay aku dh settlekan dua2 bnde tu.. dalm kul 1 aku dh xtau nk wat ape smntara tggu klz.. huhu.. jln2 dlm kmpus, g library ttbe terdengar suara gelak2 kwan2, terbayang ktorg brgurau senda.. dh!! aku xnk pndang library lg.. dlm hati kata, kuat syafiqahh!! then jln lg lalu dpan dataran keris.. lagi skali terbyg krusi yg kosong tu dipenuhi dgn byangan kwan2 waktu kitorg study sme2, lpak sme2.. dahh laaaaa.. aku xnk dduk kat dataran keris ni lagi!! "mne aku nak lari ni ya Allah, mne aku nk pegi utk aku lupakan segala kenangan tu.." ttbe aku rse penat sgt badan ni, dduk la kt library bwah.. sje aku pilih meja yg ktorg study sme2 time final dlu.. segala emosi aku, segala perasaan aku, aku lpaskan.. segalanya aku lepaskan!! betapa kuatnya rindu aku kt kwan2, betapa aku sangat2 mghargai segala kenangan tu.. tringat pesan bunny, pesan ewan, "syafiqah, ko kne kuat tau! blaja rajin2, kuatkan semangat, jgn sdih2 k.. nnt klu ada msa ktorang datang jumpa ko au.. syg ko!! ".. biarlah airmata ni yang mnjelaskan segala.. kisah pulak aku an ada satu geng ni pndang2 time aku tgh lyan perasaan tu.. hhahaha.. tp pkir2 balik bapaklah sadis aku ni ngis sorg2 kt lib time ari pertama msuk klz.. hahahahahaha.. :D

tamat je kelas ari isnin tu, aku nekad!! aku xboleh lagi sedih2, aku kne igt tujuan aku, niat aku dtg sni.. aku nak blaja, aku nk grade macam kwan2, aku nk banggakan mak abah, aku nk berjaya!! apa guna aku dtg melaka ni klu hati aku still lagi terikat ngn semua kenangan tu.. apa guna aku truskan stdy aku sem ni klu duk melaka ni nak ngis je kje..??!! dengan semangat yang baru tu, aku tersedar dr mimpi aku.. aku kne btul2 kuatkan hati.. btul, bukan semua orang mmpu jadi kuat ble berdepan ngn situasi macam ni, tapi xmustahil dengan izin Allah kan?.. roommate bru aku, suraya, slalu ckp, "walau serapat mna pun kita ngn seseorang tu, walau sehebat mne pun persahabatan yg dibina, akan ada satu masa nnti kite trpaksa move on tanpa kehadiran dia.." btul kata dia, dan dgn segala semangat yg ntah dari mana aku kumpulkan, alhamdulillah, skrg aku dh xngis lgi ble trigat kwan2.. once ble terlintas je dihati ni ttg dorang, aku akan mendoakan supaya dorang merasakn rndu aku trhadap dorg, supaya dorang shat2, hepy2 brsama family.. insyaAllah, amin.. :)

semester baru ni, ramai gak kawan baru yang aku dapat.. housemate aku yang xpernah aku kenal pun sebelum ni.. memey, kwan suraya yang sangat baik, sempoi dan klakar.. haha..:D they make my day, walaupun baru kenal tapi alhamdulillah, ok jugala kwan ngn dorang.. at least ada la yang mengisi kekosongn dalam hati aku ni tanpa kwan2.. "yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti" bak kata malek dan black dalam lagu Teman Pengganti tu an.. hehe.. tapi xde ape yg boleh mnggantikan segala kenangan tu, mmg xkan pernah aku lupa, 5 sem bersama korg.. smoga aku trus diberikan kekuatan oleh Allah utk hadapi segala ujian, halangan dan dugaan sepanjag sem 6 ni.. insyaAllah.. 

ok la, pnjg bonar dah cerita kisah sadis ni an.. btw, hepi ending!!! hahaha.. semoga terus tenang hati ni, semoga sem 6 ni aku mnjadi btul2 fokus, bersemangat!! yela, dh xde geng nk kuar jln2 berfoya2 lagi an.. dh xde kereta nk g mkn kt pgkalan lg..  hahahaha.. :D duk umh, memasak, mkn tdo jela aku ble xde klas.. xpe syafiqah, bas ada, kete sewa pun ada, xde hal k.. *nk juga berjalan tu.. :D ok la, sdikit pics umh sewa baru aku.. hmm dapur kami ni sntiasa berasap tau, yg dduk dlm umh ni chef2 lak, mne xberasap an?? hikhikhik.. poyoossssszzz aje.. :p

dapurrr~ baru lepas msak lauk tuk lunch.. :)

katilku..~ (??) meon xkan trpisah ngn bobo.. haha.. :D

meja belajarku yg comel.. berangan ala2 dak tadika an, mje meriah ngn gambar.. :D

ok la, itu saja entry kali ni.. aku mnharapkan kwan2 mndoakan yg terbaik untuk aku dan mereka2 yang still ada dgn aku kat sni.. doakan smoga segalanya brjalan lncar, smoga semuanya brsemangat waja nk stdy sehabis baik!! insyaAllah amin.. kpda kwan2 yg mnunggu tuk kmasukan degree, aku doakan smoga korg trus sukses!!! hrap2 la dpt kt s.alam, senang skit nk jmput klu ada wat knduri an.. eeeeehhhhhhh??? haha.. jgn la salah phm, knduri aqiqah ke, knduri doa selamat ke.. gitu.. :p

ok la, tamat sudah la entry sedih2 ni.. lpas ni no more sadis2 k syafiqahhh!!! hihi.. gud luck tuk diri aku, gud luck tuk kwan2 yg still kt melaka ni, n gud luck tuk kwan2 yg tggu offer degree.. insyaAllah ada jodoh ada rezeki kita jumpa, lepak sme2 k!!! sayang koraanngggg!!! muuaaaaahhh.. ha hambik ko.. haha.. :D

assalamualaikum.. ;)



No comments:

Post a Comment