Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday 14 December 2012

2 days of happiness..~ :)

Assalamualaikum w.b.t sume.. hmm agak lame ye blog ni kesepian tanpa entry baru.. huhu.. lama xlama sangat la kan?? hahaha.. rindu gle nak update blog ni, macam2 nak kongsi story ngn korang tapi mood tu jarang la yang datang.. haha.. lgpun biasalah bila dah mula kelas kat uitm ni, mmg agak kemalasan nk mngarang ayat nk update blog ni.. on lp stakat nk on9 jap, nk wat kje ke, tgk movie skit ke.. hahaha.. itula realiti kehidupan pelajar ipt.. cehceh.. poyozz aje ayat aku ni an? haha.. :D

ok la, kisahnye entry kali ni, dua hari kebahagiaan.. translate gitu.. haha..12/12/12 adalah satu tarikh yang cantik kan? bak kata org, kita perlu mnunggu seabad lgi tuk kuar tarikh yang patternnya sama dr ari, bulan dan tahun.. (ke dekad eh??) tarikh ni, mmg seriusly ramai la pasangan2 pengantin baru yang melangsungkan majlis akad nikah mereka.. ye la, ari khamis, bersamaan malam jumaat kan.. keberkatan disitu.. kepada yang telah pun melagsungkan perkahwinan anda, tahniah diucapkan.. smoga bahagia, kekal hingga ke akhir hayat, insyaAllah amin.. :)

jadinya, ape lak kaitan org kawin ngn aku??? hahahahha.. :D bukan la korg, aku lum lagi masuk cte pasal aku ni.. hehe.. sbnarnya, 12/12/12 ari tu, segerombolan manusia2 dari melaka, johor, negeri sembilan dtg berkumpul di melaka, uitm lendu ni.. hmm segerombolan bunyi cam byk nau.. hahaha.. kwan2 yang aku rindu, cik abg syg yang mmg xterkata rindu aku kat dia, datang tuk wat clerance dorang as student diploma.. alhamdulillah, syukur Allah s.w.t bagi kesempatan tuk aku jmpa kwan2 yang sangat aku rindu.. syira, yana, spark, adhwa, tapa, alia, bunny, farah dan semestinya ewan mazlan.. hohohoho.. :D

"xde r segerombolan mana.." dh agak dh, msti korg ckp cmtu punye.. haha.. mmg la, aku an suka je berhyperbola an.. hehe.. aktivitinya?? lepaking, boraking, makanking.. haha.. asal makanking tu pelik sgt je bunyi dia??? huhu.. hepi gle sbb dh lama au xrasa makan smbil gelak2, story2, sambil membahan org. haha.. serius rindu gle.. lepas juga la rindu aku kat kwan2 kan? tempat yg dituju, seperti biasa, jusco la mne lagi.. mmg situ je la tmpatnye ble nk reunion cm gini pun situ gak yg mnjadi pilihan.. haha.. tapi, dalam hepi2 sbnarnya agak sadis gak aku tgk cik abg aku ni.. xshat.. demam, sakit tekak,xbermaya je muka... huhu.. terharu sbnarnya dia sggup gak trun melaka dalam keadaan cmtu, " i dah jnji ngn dorang, tu yang turun gak.. xlarat sangat sebenarnye.." thanks syg, disebbkan janji u ngn kwan2, i leh gak jmpa u an? :')

sme2 spend time malam tu, destinasi terakhir, pantai klebang.. :) hmm, byk kenangan kt sni.. teringt first2 date dlu, ktorg tgk sunset kt sni.. then tringat datang ngn ara ngn awe don, mkn donat kt tepi pntai tu.. haihh, byk lagi la, xmmpu nk tulis satu2.. hehe.. sebenarnya aku tau sgt cik abg ni lapar gle2 sbbnya last dia mkn ptg, tu pun stakat bubur semgkuk je.. huhu.. perut lelaki lak, mne ckup.. sedangkan aku pun xckup au klu makan tu je.. smpai2 je kt klebang tu, smntara tgu dak2 yg len, cik abg kata nk mkn burger.. ermm, aku agak was2 gak nk bg dia mkn sbb bygkan makan nasi pun sakit, inikan pula burger, mstila lagi sakit tekak tu.. huhu.. tapi nak wat cmne, mmg xde la nk cari bubur nasi kt klebang tu.. akhirnya mkn je la.. ya Allah, peritnya aku tgk dia mkn.. serius kesian weh, sakit kot.. nk telan pun keruk2 je muka tahan sakit.. huhu.. time tu seriusly aku rasa aku ni gf yg sgt2 jahat, pentigkan dri.. serius nk ngis, serius.. aku tau dia lapar, tapi aku ni pntgkan dri je, nk jln2 spend time konon, xajak pun dia g mkn.. npe la aku xbwa dia g mkn bubur drpd brjlan xtntu arah mlm tu.. huhu.. i mnta maaf, syg.. i btul2 mnta maaf.. :'( xkisah la kwan2 ckp aku tatp muka cik abg time mkn tu, tp serius aku xmmpu nk alihkan pndangn mata aku dr tgk dia.. klu la bleh aku kongsikan sdikit sakit dia tu, kurangkan sikit sakit dia... :(

malam pertama reunion brsama kawan2 just end kat klebang.. balik tu masing2 mmg dah ngntuk, penat berborak gamaknye.. hehe.. penat xpenat, ngntuk xngntuk, adalah dalam sejam gak aku berborak ngn syira sbelum tdo tu.. haha.. macam2 cerita kuar, teringat dak2 kelas, dak2 dorm.. lawak je.. serius aku hepy gle syira tdo umh sewa aku mlm tu, yela, dh lme kot xtdo ngn dia, rindu bhai.. haha.. dak2 ni balik umh masing2 sok, so, hmmm nk wat ape ye last present aku tuk dorg???? :)

bgun2 je pagi tu, bersemangat waja, masak bubur nasi tuk cik abg.. yela, xbreakfast cmne nk drive jauh2 kan? huhu.. berbekalkan ilmu yang mak ajar aku, plus sdkit pengawasan dr syira, taraaaaaa bubur nasi bersama sosej ayam siapp!!!! hehe.. smbil2 tu, wat juga la air asam jawa, kebetulan ada asam jawa kat umh.. siaplah satu hdangan breakfast plus lunch cik abg.. beria2 masak tuk dia, aku ngn syira nk mkn ape??? hahaha.. so dh selesai msak bubur tu, mulala operasi cekodok lemak manis aku.. sbnarnya smlmnya lagi nak try masak cekodok tu tp xberkesempatan.. so, dh alang2 nk mkn pagi ni, aku wat je la.. again, sdkit pegawasan dr syira, taraaaaa cekodok lemak manis siapp!!! haha.. agak keras skit, tp hmm sumbat je la.. haha.. agak cuak gak aku tgk cik abg mkn bubur tu, sbb first time dia rase makann yg aku mask.. haiihh, macam peserta masterchef yg makanannya dirasa chef2 juri au.. gitu la perasaan aku time tu.. berkerut2 aku tgk si ewan mkn, alamk xsdap ke?? huhu.. baru aku sedar masin skit so ble mkn bnde masin tekak yg luka tu sakit skit sbb garam an.. next air asam jawa lak.. wooooo, lagi la.. mggigil weh dia mnum air tu.. sakit, pedih wehhhhh.. huhuhuhuhu.. nk wat cmne, mnum la smpai abis, ubat tu.. huhu.. sadis btul la ewan ni.. huhu..

lpas ewan mkn tu, g singgah umh amy.. rindu kat dia, borak2 kul 2 bru gerak g u blik.. hehe.. aku teman syira clerance, cik abg lak dh nk geark ke kluang trus. huhuhu.. beratnya hati nk lepaskan dia balik, tp mmg kena balik pun.. huhu.. lpas je cik abg blik tu, ktorg pun melalah bergerak kesana sni nk wat clerance.. memandangkan xsmpat dh nk kjar bas blik seremban, syira tdo lagi kat umh aku.. hihihihi.. ptg tu ttbe tapa ngn spark ajak kuar, hmm nk g mne lak dak2 ni.. ble ditya xnk gtau.. ape da.. rupa2nya, destinasi ke taman tasik ayer keroh!!! waaaahhhhhhh, xcited kemain aku sbb disinilah tempatnya memori bersama kwan2 tercipta time part1 ngn part2 dlu.. macam dak2 je ktorg men buian.. pastu nek paddle bot..  dalam fikiran aku "klu la ewan blik esok, leh spend time ngn dia kat sni" huhu.. sbnarnya, pergi taman tasik ayer keroh ngn cik abg ni aku plan time part 4 dlu, bygkan dh stahun xdpt pegi2 lagi.. hahaha.. leh tahan sengal aku ni, asyik trlupa je.. huhu.. lpas berpaddle bot tu, kami ke umh tapa, tgk tapa sembelih kambing.. sejujurnya, ni first time aku tgk org smbelih haiwan dpan2 mata sndiri.. slama ni klu korban tu, xpernah nk tgk, takut darah la katakan.. huhu.. agak pening2 mual2 gak aku lpas tgk tapa mnyembelih dan lapah kambing tu.. tapi pengalamn, terigin nk tgk, akhirnya dapat gak.. alhamdulillah.. :)

lpas maghrib apa lagi, tgk bola la ktorang.. tmpatnya, restoran kt pengkalan.. hmm kenangan oh kenangan.. satu demi satu menerpa masuk je dalam fikiran aku ni.. keputusan bola mlm tu, kalah uoollzzz.. sadis tul tgk padang dia, teruk.. pemain pihak lawan pun haihh men ksar je.. si pengadil yg hampeh tu lg la cam sengal.. agak tensi aku tgk bola mlm tu.. tensi xtensi terkebil2 gak aku tgk.. rasa badan ni penat gle, kepala ni berat je.. bak kata spark, effect tgk darah ptg td la tu.. huhu.. ye la kot agaknye.. lpas bola, dorang antar balik, aku mmg dh tertdo dlm kete.. penat sgt3.. dah smpai umh lbih kurang kul 11, tp xmasuk2 sampai kul 1.. hahahha.. mengong kan? dok berborak kt dpan umh tu, mne nk msuk.. hehe.. mcam2 story, lwak, sedih, bengang sume kuar.. 5 sem dgn dorang, kenangn tu xyah ckp la byk mne.. hehe.. 

msti korg bosan je bce blog aku ni.. byk nau tulisan.. hahaha.. xpe, xkisah, just aku nk luahkan je semuanya dlm blog ni.. thanks la kpda yg mmbaca smpai abis tu, tabik spring!!!! hahaha..

xde byk gmbar pun smpat disnap.. terlupa abis nk amik gmbar, rancak je berborak msing2 an.. hehe.. btw, still, few pics.. :)

bumblebee ewan.. huhu.. ble la dpt nek lg kan? hehe..

berpaddle bot di tasik ayer keroh.. spark, tapa, syira.. aku? bhide the scene.. haha.. :D

sepetg di umh tapa.. :)

si tembam yg tembam!! haha.. smoga cpt baik tekak tu k syg.. huhu..

ok la, smpai sni sja entry kali ni.. just hopefully len kali dpt la lepak sme2 ngn korg mcm ni lg.. insyaAllah, jika ada rezeki k.. btul2 have fun 2 hari ni.. msuk hari yg ketiga je, brmulala khidupan aku yg pegi klaz balik klz tu.. hahaha.. btw, ni la perjuangan sbgai seorg plajar an.. :)

until next entry, assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment