Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 20 December 2012

selamat bercuti~ ;) wink, wink..

Assalamualaikum w.b.t kwan2.. alhamdulillah, ada rezeki nk meng'hupdate' blog CoTCET mRs.SM ni.. syukur2.. sperti biasa, shatkah kwan2?? cik abg syg ku, shat xawk kat sana tu? hehe.. mesti sihat kan, bahkan makin sihat.. tambah2 buncit perut ngn buncit pipi tu an? haha.. :D *uuoopppss, sory ye, jgn marah..~ ;) dah beberapa hari xmenjenguk blog ni, byk gak story yang terkumpul.. menunggu masa je nk ditaip dlam blog ni.. haha.. btw, hari2 ku di uitm ni hmmm xterlalu busy, xjugak terlalu lapang.. walaupun hanya dua subjek je yang aku amik sem ni, dua subjek tu la subjek killer so need more time untuk fokus study, pahamkan, wat latihan sendiri kat umah.. 

"haaaaahhhh???? syafiqah wat latihan sendiri???? keajaiban!!" haha.. mesti korang2 yang dah biasa ngn aku pikir cam tu an? hehe.. sebenarnya, sem ni semangat baru, macam yang dalam entry dulu tu, semesta baru, suasana baru, kawan baru dan.. SEMANGAT BARUUU!!! :) jadi segala perlakuan, tabiat sume kena la tukar, sdikit demi sedikit kan? means, yang mne kurang baik tu, cuba2lah hapuskan, mana yang baik lak, keep it up!! gitu~ haha.. aku pernah tanya kawan aku, fatin aqilah, ape cara dia study.. sebabbya, bpaklah bijaksana kawan aku sorang ni, every sem pointer 3.8 keatas beb!! wooww, serius respect sgt2 kt ko weh.. so katanya, setiap lecture tu dia akan rakam pastu dengar bila study balik kat bilik or kolej.. sbenarnya teknik ni aku dah ada niat nak try masa aku sem 5 dulu, tapi biasalah mnusia, mudah lupa, mudah alpa kan? so, alih2 niat ke mana, rakam ke mana.. hahaha.. alhamdulillah sem ni, azam baru, aku mula rakam setiap lecture.. ada la efford tuk berubah skit an? hehe.. walaupun cinenot je efford, but still an efford ok?? haha.. :D

bila dah masuk minggu yang ketiga ni, alhamdulillah, Allah kuatkan hati aku, Allah kuatkan semangat aku, Allah berikan ketenangan kat aku, aku dah mula terbiasa hidup sendiri.. sorang2.. even, bile berteman ni aku rasa pelik lak.. hahaha.. itulah kuasa Allah taala kan, benda yang aku rasa aku memang xboleh buat, benda yang aku rasa aku xkuat sangat, alhamdulillah, Allah jadikan itulah kekuatan aku sekarang.. syukur ya Allah, Kau angkat doa hambaMu ini.. :') "setiap dugaan tu Allah akan bagi setakat mana hambaNya mampu tanggung dan setiap dari dugaan tu akan ada pelangi sebaliknya" , kehidupan aku sekarang alhamdulillah makin bahagia kot..??? hahaha.. bukanlah maksud aku dlu ada kwan2 aku xbahagia, tapi sekarang ni macam rasa tenang sangat.. rasa rilek sangat.. mgkin aku dah xpayah kisah nak jaga hati orang, jaga hati kwan2 since mmg xde spe2 kat sini an? pastu mungkin, semua benda skrang bergantung kat diri aku sendiri, salah, salah aku sendiri, betul pun, sendiri punya betul la.. gitu.. paham x?? ttbe aku pun dah terkonfius ngn ayat tu.. hahahaha.. :D

cara aku bersosial skrg ni, on9, then jalan2 menikmati keindahan alam Allah, on9 lagi, lepak2 ngn lecture, borak2 skit ngn dak2 kelas.. hahaha.. bersosial ke tu, syafiqah oi?? :D tapi itulah rutin harian aku, bgun pagi, on9 jap, g kelas, balik kelas, klu rajin g mkn luar, kalau xbrapa rajin makan kat umah je la.. pastu study smpai rse badan dh penat, selalunya malam la, then msuk bilik on9 jap, then sadakallahulazzim, nite2, tdo la.. hehe.. bosan kan bagi korg? tapi inilah kehidupan yang aku dapat merasa ketenangan sekarang ni.. syukur, kesederhanaan yang membahagiakan.. :) aku bersyukur sbenarnya, Allah tarik kawan2 aku jauh dari aku, tapi Allah hadiahkan seorang roommate baru aku yang seriusly aku betul2 bersyukur kenal dia.. org kata, ngammm je bile ngn dia, xde la krik2 moment ke pe ke.. ok la, best, mmberi inspirasi sebenarnya kwan aku sorang ni.. syukur2..

bebel punyala pnjang, cite dia nak gtau pasal dah mula cuti je... hahahaha.. smpai dah 4 perenggan bebel xabis, soryy la uoollzzz, excited dah lama xhupdate kan? hahaha.. ok la, sebenarnya nak gtau yang ktorang akan mula bercuti tuk krismas + mid term + new year mulai esookkkkk!!!! yeeaaahhhhh!!! diingtkan, hari ni hari khamis ye kwan2.. haha.. so, sok petang aku akan amik bas ke s.alam.. waaahhh, xsabar nak balik umh, mkn mak masak, jmpa si kecik syahran tu.. aaaiihhhhggghh, betul2 xsabar nak balik.. smoga perjalanan ku, perjalann kawan2ku yang lain dipermudahkan.. semoga cepat je smpai umh masing2 an..insyaAllah, amin..

walaupun bunyi dia "CUTI" tapi rasanya macam tak kot.. almaklumla, saya si budak tembam comel ni kan nak berpraktikal, so kenalah mncari tempat2 yang sesuai tuk wat praktikal.. pagi tadi madam suriana AKA PA kami dah bagi tugasan, "cari tempat korang nak praktikal, pilih la yang agak2 elaun tinggi ye.." kuikuikui.. leh tahan madam ni, baiklahh!!! paling tinggi punyer saya akan pilih.. hahahahaha.. :D ok la, dalam kepala ni adalah beberapa tempat dah, just xpasti syarikat ni amik ke xstudent praktikal kos sains komputer ni.. hmm, harap2 at least satu la yang terima.. amin.. 

ada story yang best lagi nak cite, tapi di entry yang akan datang k.. wat semak je kat entry ni nnt.. hahahaha.. :D oklah kwan2 sume, yang still bergelar pelajar uitm, selamat bercuti diucapkan.. jangan lupa selesaikan misi yang madam bagi tu ye.. kpada yang ex-student uitm ataupun lagi sopannya alumni uitm, selamat bercuti gak!! xkira, sume pun selamat bercuti..!!!!!!! hahaha.. ok la, mood sengal dah mai, sebelum merepek meraban lagi baiklah aku ttup entry ni.. ok, until next entry!! buubbyyeeee, assalamualaikum.. :)




packing! skit je bwa balik bju, well bobo ngn meon tu tinggal melaka ye.. xckup tgn nk bwaa!!!! :D

No comments:

Post a Comment