Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday 24 November 2012

tamat sudahhh..~

Assalamualaikum w.b.t.. ape khabar kwan2? smoga shat2 belaka hendaknya, insyaAllah.. rse cam dah agak lama aku xupdate blog ni an? hahaha.. maafla, busy uoollllzzz, kerja la.. huhu.. ha, cakap pasal kerja ni, agak2nya ramai x dalam kalangan kwan2 yang dah mula kerja? hmm yela, mostly kawan se'batch' aku dah grade kan.. hehe.. kepada yang baru berjinak2kan dri ngn kerja ni, gud luck k.. kepada yang tengah kerja, teruskan perjuangan anda!! hahahaha.. dan xlupa gak yang dah berenti kerja macam aku, hmm tahniah2, xnak belanja ke?? ttbe.. haha.. :D ehh?? berenti kerja????!!!! jeng, jeng, jeng...

chhopp!! sebelum ada yang salah faham, baik aku terangkan dulu ye.. hehe.. aku bukannya dbrhentikan kerja ok, tapi minta berenti.. hahaha.. sme ke? len kan? ttbe terkonfius pula. haha.. xdela, kan lagi seminggu je lagi aku akan mula balik kelas kat melaka tu, so ada beberapa preparation yang perlu diselesaikan.. yela kan, first time duk luar kampus, cuak gak ni, risau xcukup kelengkapan.. huhu.. mentally dan physically, cehhwaaahh skieping gitu.. :p

pengalaman?? hmm, ok la not bad gak.. dapat ilmu mnegndalikan mesin photostat, pengalaman handle ratusan set photostat, laminating, binding dan sebagainye.. insyaAllah, leh dgunakan dimasa akan datang, mne lah tau kan.. hehe.. dari segi proses awal pembelajaran aku dalam hal2 photostat ni xde la byk masalah sgt since aku sendiri pun mmg pernah ada pengalamn kerja di kedai photostat gak 2 tahun yang lepas.. yang tu lagi la, sorang2 je aku handle, tambah toner, paper jammed, maintenance, semua aku wat sendiri.. so kerja kali ni kira cepat tangkap skit la ilmu tu.. alhamdulillah, berguna gak ilmu aku dua tahun yg lepas tu.. hehe..

lebih kurang macam ni la mesin tu.. hahaha.. sekeping gmbar pun aku xamik kt kedai tu.. busy la katakan.. kuikuikui.. :p

dari segi pengalaman dengan majikan lak, hmm daripada pengalaman kerja aku yang dulu, aku prefer majikan dulu la.. mybe sebab dia jarang sangat datang kedai, just aku handle sorang kan, so pressure dia kurang skit.. dan, majikan tu pun melayu kita, so memang seriusly xde masalah dalam komunikasi.. cehwaahh panjang lebar gitu.. haha.. tapi majikan aku, eh, ex-majikan aku kali ni chinese so dari segi komunikasi memang ada masalah skit, tambahan lak, dia mmg ari2 ada je kat kedai tu so pressuurree woooo.. hahaha.. adalah tambahan beberapa problem yang len yang wat aku rse kurang selesa sebenarnya kerja kat sana.. tapi pape pun, alhamdulillah, berjaya harungi hari2 kerja aku kat sana dengan penuh kesabaran dan keimanan yang tinggi!! hahaha.. pewwaaassaann lah awk ni, syafiqah.. :p

ok la whatever it is, sekarang bermulala operasi aku packing2 tuk balik melaka.. waaaaaa.. sedih sebenarnye, macam mne la aku harungi satu semester yang bakal mndatang ni tanpa kawan2 yang dlunya sama2 study kat library, sama2 wat assignment, sama2 kuar release tension tgk movie bgai, sama2 makan lepas kelas.. hmm, insyaAllah semoga dipermudahkan segalanya.. insyaAllah, amin ya Allah.. huhuhuhu.. cik abg? hmm, bermulalah episode percintaan jarak jauh kami.. smoga kepercayaan, kesetiaan mampu mnjadikan hubungan yang telah terjalin ini bertambah erat, bak kata orang, percintaan jarak jauh ni manisss sebenarnya, bagi yang benar2 menikmati tanpa merungut tentangnya.. insyaAllah, smoga masing2 dberikan kekuatan tuk itu.. amin.. :) haa, MOHAMMAD IZHWAN BIN MAZLAN, jgn nakal2, take care, jaga diri, jaga ibu ayah, jaga adik2 k.. ada rezeki kita jmpa, kalau xde insyaAllah Allah merancang yang lebih baik tuk kite.. :)

ok la, panjang bonar entry kali ni kan? hahaha.. sbelum kari2 kenit aku ni menaip banyak lagi, better berenti.. haha.. ok la, sehingga jumpa di entry akan datang.. haa, btw, wish gud luck kepada kawan2 yang akan sambung semester 6 sem depan bersama aku.. kita jmpa nnt k.. :)

bye, assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment