Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday 20 May 2012

Ragam mereka..~

Assalamualaikum kwan2.. ape kabaran sume?? hehe.. hrap2 waras je sume k.. :) hhmm, ble ditengok balik tjuk entry kali ni, mcm kartun komik dlm Utusan Malaysia je kan.. hahaha.. tp alkisahnya lebih kurag mcm isi komik tu r yang bakal aku coretkan di entry kali ni.. yang bezanya, bukan dalam bntuk komik r k.. jgnla ada yang dah sronok aku nk wat komik lak dlm blog ni an.. hehe.. xmampu der aku nk melukis2 komik 2, mmg xjadi ape nnt.. haha..


ok, sudah2 r bermukadimah k syafiqah.. hehe.. sbenarnya, aku nak ceritakan pelbagai ragam manusia yang aku jmpa time cuti sem kali ni.. yela, byak brjalan r katakan.. hehe.. elehh, eleeehhh poyo je aku ni, brjalan ke hospital je byk, ari2 g hspital.. tmpat yg sme je. haha.. tp kan, ble kite g hspital ni, korg sume prasan x, kat sini la tmpat yg paling syok klu kite ni sdang mgkaji thap psikologi mnusia.. haaa, btul kan? hehe.. kt sini r kite leh nmpak, mcm2 ragam mnusia, yg sakit, yg sihat, yg kurang ksabaran, yg penyabar dan macm2 lagi.. segalanya depends on that individual la kan, cara dia mngawal emosinya, cara dia mmbwa diri di tmpt yg penuh ngn ragam mnusia sperti hspital ni.. aku pun kkdg hilang sabar gak ngn perangai pesakit2 yg dengan selambanya memaki-maki nurse tu, marah2 doktor tu, wlaupun kkdg puncanya dr psakit tu sndiri.. 


prnah satu ari ni, aku beratur tuk amik ubat kat farmasi hspital tu.. dpan aku ni, ada la sorg pcik tua yg bertikam lidah ngn pgawai perubatan farmasi tu.. wlaupun dh byk kali kk tu trangkan kt pcik tu, pcik tu still gak marah2 ngn kk tu smpai aku rse ksian lak.. tp dlm mse yg sme aku ksian gak ngn pcik tu sbb dia dh tua, n xlarat sgt nk jln, pastu dtg dr jauh lak tu, tp dr dia suh dtg lg skali tuk checkup, tu yg wat pcik tu mrah tu.. hmm, dlm kes pcik ni, aku tgk, xde spe yg perlu dpersalahkan, kk pegawai perubatan tu hya mngikut arahan dr, yg pcik tu plak nk mmpertahankan hak dia sbgai psakit yg mnerima rwatan kt hspital tu.. so, nothing we can say, just hopefully pcik tu akan trus kuat tuk dtg appointment yg sterusnya tu k..  GO PCIK!!! :)


ok la, move to the next story.. aku nk cte lak psal rgam di tmpat parking.. haaaa, agak2 rmai xyg terasa ble sbut psal isu parking nih?? haha.. mne yg patut diubah, ubah la k, kwan2.. al kisahnya, ari tu aku g la pasaraya Giant kt Kuala Terengganu.. time tu mmg sesak gle, ramai sgt org.. so, haruslah prking xde kan.. kite yang dlm kete pusing2 cari parking ni harap2 sgt ada yg kuar kan, normal la tu.. pastu, pusing punyer pusing, punyer pusing, at last ada r skumpulan mnusia2 ni, tgh tolak troli nk g kt kete dorg.. kbetulan kete dorg dkat ngn aku, alhamdulillah, so aku tggu r dorg nk kuarkan brg, msuk dlm kete and so on kan.. tp, xtau la nk ckp pe, selambe deeeekk je dia leh lak lpak2, glak2, ntah aku rse cari knci xjmpa kot.. aduuhh, berapi r gak aku dlm kete tu, pdahal dh bg signal sume, wat buta lak kan.. ish3, tgk, aku dh mmbebel dh.. kwan2, jgn r wat org cmtu, jgn amalkan perangai cmtu, bnde ni leh wat org mrah au.. nsib bek aku yg tggu dia, klu gangster mne, xke  nnt xpsal2 kne sembur.. huhu.. hmm, mcam2 ragam mnusia kan..


so, konklusinya, kita hdup kat muka bumi n, behadapan dengan bermacam jenis org..  pelbagai bntuk ragamnya yang kkdg kita sndiri pun xmnyangka ada gak org macam tu kat dunia ni.. nothing is impossible.. cehhwaahh, cilok tagline jenama brangan sukan jap.. hahaha.. ada gak, org kata yang talam dua muka, dengan kita bek je, tapi blakang kita nauzubillah..  hmm, biasa la tu dlm khidupan kita ni, so just to remind myself, n kwan2 gak, hadapilah setiap rgam mnusia tu dgn bijak k, jgn r kite rse nk blas dndam ke pe ke sbb once kita wat blik cmtu, kita ni xde bezanya ngn dorg tu.. insyaAllah, smoga bnde2 n mnjadi ingatan diri aku n korg gak.. :)


ok la, dh pnjg bbenor dah mnaip ni, lenguh dh rse tgan ni.. hehe.. nnt ada rezeki, ada msa kite jmpa lg di entry yg akan dtg k.. dharapkan kwan sume trus shat walafiat shingga kite jmpa lg nnt.. ok la, daaaaaa..

Assalamualaikum.. :)


No comments:

Post a Comment