Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday 13 October 2011

suka, sayang dan cinta?


ramai org ckp, suka tu berbeza ngn sayang, dan sayang tu pun berbeza ngn cinta.. hmm, ape makne suka, sayang dan cinta ni sbnarnye?

suka ---> antara org yg kite xkenal sgt.. contohnye para artis.. kite suka ngn dorg, tp xbermakna kita sayang dan cintakan dorg.. tul x..?? hehe..

sayang ---> sayang pula antara org yg selalu berada dsisi kite.. yg selalu mnjaga dan melindungi kite.. sepertimaa die melindungi kita, mcm tu la kite nk wat kt dier gak.. sbagai contoh yg paling senang, family members la.. spe yg xsayang family an? hehe.. tp, sayang ni xsemestinye antara family je, kite akan sayangkan seseorg tu bila dalam hati kite terbitnye satu perasaan yg kite xrase dengn orang lain.. sape lagi klu bukan teman hidup kite.. :)

cinta ---> hmmm, paling susah nk huraikan perkataan "CINTA" ni.. hehe.. ape itu cinta? lebih kurang cam sayang gak, cuma cinta ni kite leh nmpk dgn lebih jelas.. kite dapat detect bila seseorg tu berpersaan cinta ni.. haha..

tapi, sbnrnye tanpa suka dan sayang, kita xkan cintakan seseorg tu.. tanpa cinta dan suka, kite pun xkan sayangkan seseorg tu.. jadi, ketiga2 trio ni mmg saling brkait rapat antara satu sama lain..


alhamdulillah, setelah 19 tahun dberi nyawa oleh Allah S.W.T untuk hidup ddunia ni, akhirnye aku dah jumpa dengn someone yg aku suka, someone yg aku cinta and someone yg aku sayang..

~MOHAMMAD IZHWAN BIN MAZLAN~

insan yg telah mngajar aku mengenali ketiga2 perkataan diatas; suka, cinta dan sayang.. dialah insan yg aku yakin mmpu mnjaga aku xkira ape pun stuasinye.. hamba Allah yg terlalu hebat jiwanye, terlalu tinggi budi bahasanye..

syg, satu yg i doakan, xde pape yg jd penghalang dan masalah dlm perhubungn kite ni,k.. i syg u, and i nk u percayekan i.. seperti yg slalu i ckp kt u, percayekan u, i yakin dgn u.. bimbing i sebaiknye,k.. :)


2 comments:

  1. huhuhu plg memuji...thx syg,percayakn i..insyaAllah i akn bimbing u semampu i k..syg u.;)

    ReplyDelete
  2. mne de mmuji la.. bnde tul je sume tu..hehe.. insyaAllah.. :)

    ReplyDelete